Wiadomości branżowe minrol

Kontynuacja promocji polskiej żywności na rynku niemieckim

Kontynuacja promocji polskiej żywności na rynku niemieckim
Kontynuacja promocji polskiej żywności na rynku niemieckim 10.03.2011 Kontynuacja promocji polskiej żywności na rynku niemieckim W dniach 8 i 9 marca br. delegacja MRiRW, której

Kontynuacja promocji polskiej żywności na rynku niemieckim
10.03.2011
Kontynuacja promocji polskiej żywności na rynku niemieckim W dniach 8 i 9 marca br. delegacja MRiRW, której przewodniczył Minister Marek Sawicki, uczestniczyła na zaproszenie Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej (POT) w Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB w Berlinie. ITB to w tym roku drugie po „Zielonym Tygodniu” międzynarodowe targi w Berlinie, na których Polska pełniła rolę Kraju Partnerskiego.

Targi ITB to najważniejsze i najbardziej prestiżowe targi turystyczne na świecie. Co roku przyciągają rekordową liczbę wystawców i zwiedzających, wśród których są ministrowie, parlamentarzyści oraz dyplomaci z wielu krajów.

Głównym celem polskiego wystąpienia na ITB 2011 była budowa pozytywnego wizerunku Polski – gospodarza Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO’2012 – jako kraju, który stawia na młodość, nowoczesność i kreatywność oraz charakteryzuje się niezwykłą różnorodnością kulturową i przyrodniczą. Hasłem przewodnim, za pomocą którego POT promuje Polskę w Berlinie jest: MOVE YOUR IMAGINATION. Podczas otwarcia targów zaprezentowano film w technologii 3D, który przedstawił liczne walory turystyczne Polski.

Delegacja MRiRW uczestniczyła w szeregu spotkaniach z polskimi wystawcami, samorządowcami i parlamentarzystami. Natomiast minister Marek Sawicki spotkał się również z Sekretarzem Stanu w Federalnym Ministerstwie Spraw Zagranicznych Kornelią Pieper.

Pobyt w Berlinie był okazją do rozmów o promocji polskiej żywności na rynku niemieckim. W Ambasadzie RP, z inicjatywy Ambasadora RP w Berlinie Marka Prawdy, odbyło się spotkanie Ministra Sawickiego z Wolfgangiem Mücherem z Zarządu sieci EDEKA Minden-Hannover. Rozmawiano o wprowadzeniu polskich produktów do sieci oraz przyszłej promocji polskiej żywności – najpierw w sklepach w Berlinie i Brandenburgii, a następnie w całych Niemczech.

A to już wiesz?  miód z Sejneńszczyzny, Łoździejszczyzny

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy